Zapraszamy do nowego sklepu z kalendarzami

 

na rok szkolny 2019/2020 oraz na rok 2020:

 

www.kalendarzenaczas.redcart.pl

 

 

 



Zadaj pytanie on-line Napisz do nas... Wyślij

A B C D E F G H I J K L Ł M N O P R S T U W X Y Z

Afisz


termin poligraficzny określający akcydens informacyjny, drukowany jednostronnie, o zazwyczaj dużym formacie. Afisz może mieć charakter informacyjny lub reklamowy, umieszczany w miejscach publicznych posiada tak jak plakat dużą siłę oddziaływania. Afisz w odróżnieniu od plakatu posiada przewagę tekstu nad ilustracją. Celem afiszu jest bowiem przekaz informacji nie budzenie skojarzeń. Grafika spełnia rolę drugorzędną, i ogranicza się zazwyczaj do prostych form, takich jak logo lub linie i ornamenty. Często występują natomiast na afiszu litery w dużym stopniu pisma. Często też druk odbywa się bez spadów, afisz nie posiada tła, lub drukowany jest na jasnych papierach barwionych. Afisze często informują o wydarzeniach kulturalnych czy sportowych takich jak: afisz teatralny, filmowy, cyrkowy, okolicznościowy. Mogą też propagować idee, a także mogą posiadać charakter informacji urzędowych. Afisze, mimo że są drukami krótkotrwałymi, często drukowane są seriami, wtedy też ich forma graficzna jest zazwyczaj ujednolicona, aby mogły być łatwo rozpoznawalne. Afisze powinny być drukowane na papierze produkowanym specjalnie do tych celów, tzw. papierze afiszowym, który jest odporny na działanie czynników atmosferycznych oraz alkaliów zawartych w klejach, często wykorzystywanych do umieszczenia afiszu w widocznym miejscu. Zazwyczaj papiery afiszowe są cieńsze od papieru plakatowego, gdyż pokrycie farbą jest mniejsze. W XIX w. afisz został w wielu funkcjach zastąpiony przez plakat.



Źródło:

Akademicki słownik marketingu Warszawskiej Szkoły Reklamy [Online].
Protokół dostępu: http://www.szkolareklamy.pl [27.03.2010].